![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Výběr auta:
Po pečlivém zvažování všech možných variant se do užšího výběru dostaly vlastně tři terénní, opravdu terénní vozy a to Land rouver Defender, Toyota L a Nissan Patrol. Konečný výběr a klady které se nám zdály být prioritní volba musela být Patrol.
Následně jsme se tak trochu ukvapeně vrhli do hledání toho pravého Patrola. Bohužel v době výběru auta sem znal pouze jednoho člověka, který tvrdil že terénním autům rozumí, což se časem projevilo jako totální žvást. Takže bez jakéhokoli odborného názoru a rady jsme koupily za hříšné peníze vcelku dobře vypadající, velice slibně vybavený vůz. Vůz byl z offroud centra Liberec http://www.4x4-offroad.cz/ . Po zběžné prohlídce a dušování prodejce a majitele, že je v naprostém pořádku a ve své nejlepší kondici a po par stokorunových úpravách je schopen padesátitisícikilometrové cesty do Afriky, sem si daný vůz slavnostně koupil. A tím začala ta horší etapa cesty do Afriky. Asi po 50km, kdy se ocitla ručička ukazující teplotu až příliš blízko červenému, jsme s taťkou zjistily že je v lepším případě prasklé těsnění pod hlavou, v horším prasklá hlava motoru. Byla neděle, podvečer, žádný fon pana majitele ani pana prodávajícího nebyl zvednut. Fakt sem byl totálně nasraty a měl sto chutí použít krajní prostředky k tomu abych dostal prachy zpět. Bohužel to zůstalo akord mým zbožným přáním. Dopadlo to prostě tak že jsme měly nepojízdné auto „jahůdku“ (jméno našeho červeného patrola) odvezeme.
Po pár letmých a zběžných obhlídkách lidí co opravdu offroadům rozumí jsme zjistily, že vůz v tomhle
stavu má cenu maximálně šedesát sedmdesát tisíc, takže jsme za něj zaplatily ferovej trojnásobek.
Do dnešního dne byly zjištěny závady (s autem jsme najeli maximálně tisíc kilometrů a to
většinou od jednoho opraváře k druhému, takže žádná ze závad nemohla být způsobena opotřebením.
Doposud odhalené závady:
Zkroucená hlava motoru (zbroušená, překontrolovaná)
Prasklé těsnění pod hlavou (nové, vyměněné)
Prasklý chladič (nový, výkonnější (patrolácká slabina je přehřívání motoru, proto jsme nechali udělat o 30% výkonnější chladič))
Nefunkční viskózní spojka (nová (novou jsme sehnal cca za tři tisíce oprotí 17 co nabízí nissan))
Brzdící systém (totálně shnilý, byl vyměněn)
Zdemolovaný kloub přední nápravy a poloosa
Paraboly předních přídavných světel (prohnilé vyměněné za nové)
Dvě zadní prasklá světla vyměněna za nové
Převodovka na sklonku svých sil, bude vyměněna
Volnoběžky byly zavařené
Totálně shnilý ale šikovně zamaskovaný rám, vše vyvařené
Totálně shnilý prahy atd.
Z této pravdivé bajky plyne poučení: na koupi offroadu si vemte sebou znalce, znalce offroadů a nenechte se zviklat a přesvědčit od jiných rádoby znalců či znalců kteří se tváří být nezávislý a jsou na druhém břehu. Další minimálně pro mě je, že když mě někdy něco bude někdo nabízet něco z OFFROAD CENTRUM LIBEREC vztyčím v lepším případě ukazovák a budu si říkat pozor Marku další levá, nebo rovnou vztyčím prostředníček a povím papapa, nebo oba prsty zformuji a přesně namířím do čichacího ústrojí človíčka co má pro mě další výhodnou koupi.
Díky Michalu Veselému, Huskymu, Ondrovy , „Šusťákovy“, Jirkovy Krátkýmu, Terky tatík (překližkový úložný systém přesně dle našich představ), Podhradskýmu bude auto v uspokojivém stavu (aby prý bylo v perfektním, potřebovaly by chlapy tak tři čtyři měsíce intenzivní práce). Dnes je 24. listopad 2008 cca tři týdny před odjezdem a Jahůdka má před sebou ještě tři týdny intenzivních operací.
Fotky auta
zpět na deníky